Projekty edukacyjne
„Słoneczna InteGRAcja
4” – ogólne informacje o projekcie
IV edycja projektu pod hasłem „Nowa Huta – azymut à
DOSKONAŁOŚĆ” zakotwiczona będzie w teraźniejszości
największej dzielnicy Krakowa, a wszelkie działania
uczestników zmierzać będą do zaprojektowania jej
urbanistycznej przyszłości.
Głównym celem naszego projektu edukacyjnego jest rozwijanie
poczucia tożsamości i przynależności do zamieszkiwanej
przestrzeni oraz przełamywanie stereotypów dotyczących Nowej
Huty wśród przedszkolaków i uczniów nowohuckich szkół
podstawowych, a także gimnazjów z terenu Nowej Huty oraz
całego Krakowa. Projekt daje uczestnikom w różnym wieku
możliwość własnych poszukiwań, własnych działań twórczych
inspirowanych przestrzenią, a także pokazania walorów Nowej
Huty. W projekcie nie zabrakło miejsca dla osób
niepełnosprawnych, bowiem ważną rzeczą jest przełamywanie
barier, zauważenie osób niepełnosprawnych, integrowanie się
z nimi, a przez to wdrażanie i krzewienie idei wolontariatu
wśród młodych ludzi.
W świecie globalnej wioski warto odnaleźć i docenić swoją
małą ojczyznę – miejsce, w którym się urodziło i mieszka,
bądź będzie mieszkać. Jest to jeden z elementów
kształtowania osobowości i systemu wartości, które w sposób
istotny wpływają na całe życie człowieka.
Cele szczegółowe:
Kształtowanie i usprawnianie umiejętności szkolnych uczniów
zawartych w podstawie programowej w oparciu o treści
dotyczące obszaru 5 dzielnic Nowej Huty (XIV Czyżyny, XV
Mistrzejowice, XVI Bieńczyce, XVII Wzgórza Krzesławickie,
XVIII Nowa Huta).
Przełamywanie stereotypów dotyczących Nowej Huty i jej
mieszkańców poprzez działania edukacyjne prowadzone wśród
nowohuckich przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych, a
także gimnazjalistów z terenu całego Krakowa.
Wzbudzenie poczucia tożsamości i wspólnoty lokalnej.
Budowanie więzi społecznych i pozytywnego obrazu
społeczności lokalnej. Przybliżenie i pokazanie walorów i
możliwości rozwoju Nowej Huty młodzieży z całego Krakowa.
Pobudzanie kreatywności – inspiracja miejską przestrzenią.
Nauka przez zabawy edukacyjne – atrakcyjność, aktywność,
samodzielność, kreatywność.
Kształcenie umiejętności pracy grupowej i zespołowej
(projekty, gry terenowe).
Integracja społeczności lokalnej. Integracja z osobami
niepełnosprawnymi.
Upowszechnianie i praktyczne wdrażanie idei wolontariatu.
10 maja 2016 roku o godzinie 17.00 odbyła się Gala Laureatów
IV edycji projektu "Słonecznej InteGRAcji" w Zespole Szkół
Ogólnokształcącym Integracyjnym nr 5 na os. Słonecznym 12.
Rywalizację we wszystkich kategoriach zadań projektu
zdominowali uczniowie naszej szkoły.
Finał Projektu "Słoneczna Integracja"
10 maja 2016 roku o godzinie 17.00 odbyła się Gala Laureatów
IV edycji projektu "Słonecznej InteGRAcji" w Zespole Szkół
Ogólnokształcącym Integracyjnym nr 5 na os. Słonecznym 12.
Rywalizację we wszystkich kategoriach zadań projektu
zdominowali uczniowie naszej szkoły.
W kategorii makiety przestrzenne Nagrody otrzymali:
KLASA IV B
Oliwia Klaus
Sabina Saliwińska
Kamila Paczwa
Sabina Walęzak
Damian Bednarz-Wołoch
Maciej Duda
Karol Sowa
Grzegorz Skiba
Bartosz Szota
Jakub Ruman
Sebastian Bajorek
Karol Gołębiowski
Stanisław Podolski
Jakub Statek
Jan Śliwa
Weronika Klisiewicz
Kornelia Feliksiak
Helena Marecka
Wiktoria Strach
Szymon Pająk
Mateusz Łoboda
KLASA VI C
Gabriela Wójcik
.jpg)
%20(400x300).jpg)
.jpg)
W kategorii "Projekt graffiti" na wykonanie graffiti
związanego z Nową Hutą nagrody otrzymały:
KLASA VI C
Sandra Idzik
Patrycja Kozaczuk
.jpg)
%20(400x267).jpg)
W kategorii "Gry miejskiej" w której uczestniczyło
ponad 200 uczniów z nowohuckich szkół podstawowych:
W klasach IV
I MIEJSCE zdobyła drużyna klasy IV B w składzie:
Kornelia Feliksiak,
Helena Marecka,
Sabina Walęzak,
Kamila Paczwa,
Grabriela Marecka
.jpg)
.jpg)
II MIEJSCE zdobyła drużyna klasy IV B w składzie:
Sebastian Bajorek
Karol Gołębiowski
Stanisław Podolski
Jakub Statek
Jan Śliwa
.jpg)
%20(400x267).jpg)
W klasach VI
I MIEJSCE zdobyła drużyna klasy VI C w składzie:
Patrycja Kozaczuk
Wiktoria Kostilek
Gabriela Wójcik
Sandra Idzik
.jpg)
Naszej szkole przypadła także najważniejsza nagroda.
Zdobyliśmy GRAND PRIX tegorocznej
Słonecznej InteGRACji. Uczniowie klas VI c i IV b dzięki
wywalczeniu Nagrody głównej za darmo pojadą na wycieczkę do
kopalni soli w Bochni.
%20(400x267).jpg)
.jpg)
GRA TERENOWA
Terenowa integracja na podwórkach Nowej Huty
W piątek 8 kwietnia uczniowie z naszej szkoły poznawali
swoją dzielnicę przez zabawę. Gra terenowa to najważniejsze
wydarzenie w ramach projektu Słoneczna InteGRAcja.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
ZADANIE W II ETAPIE:
Wykonanie co najmniej jednego z niżej wymienionych zadań:
- makieta Nowej Huty DOSKONAŁEJ (może być też wybrany
dowolny element przestrzeni miejskiej, np. nowe osiedle,
obiekt kulturalny, rekreacyjny, tereny zielone)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
- projekt ozdobienia nowohuckich murów – projekt graffiti,
muralu
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Zajęcia warsztatowe ze studentami Instytutu Etnologii i
Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Temat
zajęć: „Nowa Huta miasto świata”
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Warsztaty w MHMK
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
|