Szkoła Podstawowa nr 86 w Krakowie    "Uczymy dla przyszłości"

E-learning
Strony przedmiotowe
Zajęcia pozalekcyjne
Pomoc pedagogiczna

Pomoc materialna

Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne

Projekty edukacyjne

Przedsięwzięcia dydaktyczne

Biblioteka

Gazetka szkolna

Świetlica

Wycieczki i zielone szkoły

Wyposażenie szkoły

Stołówka

Sklepik

 

Oferta szkoły


Projekt edukacyjny "Młodzi Odwagi!"

8 listopada 2012 r. odbyło się spotkanie pod hasłem "Festiwal witamin" inaugurujące w naszej szkole ogólnopolski program "Młodzi Odwagi!", organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, „Gazetę Wyborczą” oraz Grupę Kapitałową ENEA S.A., który propagować będzie zdrowy styl życia i aktywność ruchową młodych ludzi. Szkolnym koordynatorem projektu jest pan Michał Luberda, który przygotował czwartkowe spotkanie. W projekcie z naszej szkoły uczestniczą uczniowie klas czwartych.

1. „Festiwal witamin”, czyli jak zainaugurowaliśmy w szkole akcję „Młodzi Odwagi!”

Na początku spotkania przedstawiono uczniom, co się kryje pod pojęciem zdrowego odżywiania i odczytano manifest "Zdrowego trybu życia". Następnie pan Michał Luberda przedstawił prezentację multimedialną. Z pierwszej części prezentacji uczniowie dowiedzieli się, jakie witamy, składniki mineralne znajdują się w poszczególnych owocach, warzywach i produktach spożywczych. Druga część była poświęcona zdrowemu stylowi życia, poruszono w niej tematy dotyczące zdrowego odżywiania się, przygotowania posiłku, ilości zjadanych owoców, formom aktywnego spędzania wolnego czasu.

Na zakończenie spotkania uczniowie uczestniczyli w różnych formach zabaw sprawdzających ich wiedzę o owocach i warzywach. Najlepsi uczniowie zostali nagrodzenie pysznym, zdrowym smakołykiem - jabłkiem.

     2. Jadłospisy uczniów

Kolejnym zadaniem realizowanym w ramach projektu „Młodzi Odwagi” było przygotowanie przez uczniów jadłospisów. Uczniowie przez tydzień, codziennie na specjalnych kartach zapisywali, co jedzą na śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Oprócz zapisywania produktów spożywczych, które spożywali w ciągu całego dnia,  musieli także zapisać, ile czasu poświecili dziennie na aktywność fizyczną (np. spacer, biegi, ćwiczenia).

3. Prezentacja i analiza wyników dla uczniów i rodziców

Przygotowane przez uczniów jadłospisy zostały dokładnie opisane i zanalizowane. Na podstawie wyników powstała prezentacja multimedialna, ukazująca najczęściej spożywane przez dzieci produkty, z podziałem na poszczególne posiłki w ciągu dnia. Prezentacja została przedstawiona dzieciom na godzinach wychowawczych oraz rodzicom na zebraniach.

4. Warsztaty z dietetykiem i lekcje wychowawcze

Po wynikach naszych badań  postanowiliśmy poprosić o pomoc specjalistę od spraw żywienia. Zostały zorganizowane specjalne warsztaty dla wszystkich klas czwartych, które poprowadziła dietetyczka - pani  Karolina Szura. Na zajęciach uczniowie poznali, w jaki sposób zdrowo skomponować wartościowy posiłek, odpowiedni dla ich wieku. Pani dietetyk przedstawiła im także - na podstawie wyników jadłospisów - jakie błędy najczęściej popełniają, dobierając produkty na poszczególne posiłki. Mieli także za zadanie wybrać zdrowe produkty, gdyby robili zakupy. Drugi cykl warsztatów był poświecony szkodliwemu działaniu na organizm młodego człowieka napojów energetycznych i chipsów. Lekcja była przeprowadzona na podstawie scenariusza CEO.

5. Apel nauczycieli wychowania fizycznego

Nauczycieli wychowania fizycznego naszej szkoły włączyli się do projektu. Na postawie testów sprawnościowych przeprowadzonych w szkole napisali specjalny apel do rodziców. W trosce o odpowiedni rozwój fizyczny uczniów zwrócili w nim uwagę  na kilka ważnych aspektów prawidłowego funkcjonowania i rozwoju dziecka w wieku szkolnym,  m.in. na odżywianie, aktywność fizyczną dzieci i ich rodziców, zwolnienia z lekcji wychowania fizycznego.

6. Plakaty promujące aktywny styl życia

Realizując kolejne zadanie w ramach projektu, uczniowie przygotowali plakaty promujące zdrowy tryb życia. Na wystawie zorganizowanej  w szkole można było zobaczyć ciekawe i kolorowe prace wykonane różnorodnymi technikami plastycznymi. Uczniowie zachęcali w nich do właściwego odżywiania i aktywnego spędzania wolnego czasu, a wszystko po to, by długo i zdrowo żyć.

7. Prezentacje multimedialne „Gdzie spędzić wolny czas na sportowo?”

Uczniowie w ramach tego zadania przygotowali prezentacje multimedialne, w których przedstawili obiekty sportowe, boiska, podwórka, place zabaw. W prezentacjach zachęcali do aktywnego spędzania czasu na sportowo, korzystając z obiektów sportowych w okolicy naszej szkoły.

 

 
Projekty, Partnerzy