Szkoła Podstawowa nr 86 w Krakowie    "Uczymy dla przyszłości"

E-learning
Strony przedmiotowe
Zajęcia pozalekcyjne
Pomoc pedagogiczna

Pomoc materialna

Zajęcia kompensacyjno-korekcyjne

Projekty edukacyjne

Przedsięwzięcia dydaktyczne

Biblioteka

Gazetka szkolna

Świetlica

Wycieczki i zielone szkoły

Wyposażenie szkoły

Stołówka

Sklepik

K

Oferta szkoły


Projekty edukacyjne

Nauka programowania w szkołach podstawowych

 

Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Moje pierwsze programowanie” dla II etapu edukacyjnego w ramach Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej.

 

Cele zrealizowane:
I. Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów na bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji.
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.  

 

Osiągnięte efekty:
Rozwój samodzielnego myślenia i kreatywności uczniów
Rozwój wyobraźni przestrzennej i pamięci wzrokowej, logicznego myślenia;
Zwiększenie umiejętności matematycznych uczniów, szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, Doskonalenie posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,  

 

Uczeń potrafi:
- wyjaśnić czym jest programowanie, algorytm, debugowanie

- opisać działanie prostego programu

- tworzyć proste algorytmy 

- efektywnie ułożyć polecenia

 - zastosować pętle, wyrażenie warunkowe, funkcje ze zmiennymi

 

 

Zajęcia pozalekcyjne w ramach innowacji "Moje pierwsze programowanie"

 

W ciągu całego roku szkolnego grupa ponad trzydziestu uczniów uczestniczyła w zajęciach dodatkowych z programowania.

Uczniowie przystąpili do wirtualnej klasy na stronie code.org, gdzie mieli do rozwiązania kilkadziesiąt kursów i około 400 zadań z podstaw programowania.

 

Najlepsi w ciągu roku uzyskali następujące wyniki:

 

 

Imię/Nazwisko

Ukończone poziomy

Linie kodu

1

Jąkała Jakub

413

2985

2

Mak Patrycja

412

3899

3

Chludek Anna

355

3456

4

Sałota Damian

329

2367

5

Malik Aleksandra

267

1660

6

Ruman Jakub

242

1697

7

Feliksiak Kornelia

238

1282

8

Śmietana Dawid

202

1116

9

Bochenek Julia

200

1530

10

Sternal Marek

198

1192

11

Simon

196

1424

12

Żylska Aleksandra

195

1363

13

Śmietana Krystian

194

1646

14

Wołoch Damian

194

960

15

Statek Jakub

189

1150

16

gucix

166

1111

17

Miksa Patryk

162

1260

18

Yałynski Yefim

147

1027

19

Jajecznica Gabriela

134

911

20

Suder Piotr

115

1030

21

Daniel Mirocha

113

767

22

Podolski

97

700

23

Kinga Rosiek

93

539

24

Winiarski

90

638

25

Bartosz Sztoa

87

674

26

Śliwa Jan

83

727

27

Kos Magdalena

67

497

28

Aa Siołek

64

375

29

Wiqtor

60

419

30

Dudek Julita

41

212

31

Pałeczka Sebastian

18

116

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia w ramach CODECOMBAT.COM

 

CodeCombat jest projektem społecznościowym, z setkami graczy wolontariuszy, którzy tworzą nowe poziomy, kod, nowe funkcje, naprawiają błędy, testują grę oraz tłumaczą ją na 50 języków. Portal uczy programowania w różnych językach: python, JavaScript, html, css na podstawie gry.

https://codecombat.com/play

 

 

 

 

 

 

 

Programowanie na zajęciach komputerowych

 

Klasa V - Logo Komeniusz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasa VI Baltie

 

 

 

 

 

W naszej szkole na zajęciach komputerowych uczniowie mieli zajęcia pod hasłem „Tydzień z kodowaniem dla początkujących – RunMarco”. Zajęcia zorganizowano dla klas III - IV szkoły podstawowej, którzy rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem i nie mieli wcześniej doświadczenia związanego ze środowiskiem programowania wizualnego.

Warsztaty robotyki

W naszej szkole w tym roku prowadzona jest innowacja pedagogiczna "Moje pierwsze programowanie" w ramach Ogólnopolskiego Projektu Nauki Programowania.

Uczniowie uczestniczący w zajęciach programowania uczestniczyli w dniu 4 października w warsztatach z robotyki.

Warsztaty przeprowadzili pracownicy firmy "Planeta robotów". Zaprezentowali oni interaktywne warsztaty z LEGO robotyki. Wytłumaczyli uczniom do czego dzisiaj stosuje się roboty w wielu dziedzinach życia, zaprezentowali kilka rodzajów robotów i ich działanie. Na zakończenie zaproponowali dla uczniów walki robotów. W ten sposób połączyli naukę z zabawą w jedność oferując atrakcyjny system zajęć opartych na tworzeniu niezwykłych konstrukcji z popularnych klocków LEGO®.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Projekty, Partnerzy