Projekty edukacyjne
Nauka programowania
w szkołach podstawowych
Podsumowanie innowacji pedagogicznej „Moje pierwsze
programowanie” dla II etapu edukacyjnego w ramach
Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej.
Cele zrealizowane:
I. Rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów na
bazie logicznego i abstrakcyjnego myślenia, myślenia
algorytmicznego i sposobów reprezentowania informacji.
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem
komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i
programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i
udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami
komputerowymi.
Osiągnięte efekty:
Rozwój samodzielnego myślenia i kreatywności uczniów
Rozwój wyobraźni przestrzennej i pamięci wzrokowej,
logicznego myślenia;
Zwiększenie umiejętności matematycznych uczniów, szczególnie
w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia
analitycznego, Doskonalenie posługiwania się nowoczesnymi
technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,
Uczeń potrafi:
- wyjaśnić czym jest programowanie, algorytm, debugowanie
- opisać działanie prostego programu
- tworzyć proste algorytmy
- efektywnie ułożyć polecenia
- zastosować pętle, wyrażenie warunkowe, funkcje ze
zmiennymi
Zajęcia pozalekcyjne w ramach innowacji "Moje
pierwsze programowanie"
W ciągu całego roku szkolnego grupa ponad trzydziestu
uczniów uczestniczyła w zajęciach dodatkowych z
programowania.
Uczniowie przystąpili do wirtualnej klasy na stronie
code.org, gdzie mieli do rozwiązania kilkadziesiąt kursów i
około 400 zadań z podstaw programowania.
Najlepsi w ciągu roku uzyskali następujące wyniki:
.jpg)
.jpg)
Zajęcia w ramach CODECOMBAT.COM
CodeCombat jest projektem społecznościowym, z setkami graczy
wolontariuszy, którzy tworzą nowe poziomy, kod, nowe
funkcje, naprawiają błędy, testują grę oraz tłumaczą ją na
50 języków. Portal uczy programowania w różnych językach:
python, JavaScript, html, css na podstawie gry.
https://codecombat.com/play
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Programowanie na zajęciach komputerowych
Klasa V - Logo Komeniusz
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Klasa VI Baltie
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
W naszej szkole na zajęciach
komputerowych uczniowie mieli zajęcia pod hasłem
„Tydzień z kodowaniem dla początkujących – RunMarco”.
Zajęcia zorganizowano dla klas III - IV szkoły
podstawowej, którzy rozpoczynają swoją przygodę z
programowaniem i nie mieli wcześniej doświadczenia
związanego ze środowiskiem programowania wizualnego.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Warsztaty robotyki
W naszej szkole w tym roku prowadzona
jest innowacja pedagogiczna "Moje pierwsze
programowanie" w ramach Ogólnopolskiego Projektu Nauki
Programowania.
Uczniowie uczestniczący w zajęciach
programowania uczestniczyli w dniu 4 października w
warsztatach z robotyki.
Warsztaty przeprowadzili pracownicy
firmy "Planeta robotów". Zaprezentowali oni
interaktywne warsztaty
z LEGO robotyki. Wytłumaczyli uczniom do czego dzisiaj
stosuje się roboty w wielu dziedzinach życia,
zaprezentowali kilka rodzajów robotów i ich działanie.
Na zakończenie zaproponowali dla uczniów walki robotów.
W ten sposób połączyli naukę z zabawą w jedność oferując
atrakcyjny system zajęć opartych na tworzeniu
niezwykłych konstrukcji z popularnych klocków LEGO®.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
|